Palubní deníček z norské výpravy

 


   Palubní deníček z norské výpravy vznikal během cest uplynulých pěti let, kdy jsem vyměnila bikiny a válení u teplého moře za termoprádlo a nepromokavé svršky špinavé od šupin a rybí krve.

   Dovolená v norském rybářském kempu dovolenou v pravém smyslu slova není. Ovšem pro mne, jako člověka pracujícího většinu času "hlavou", jsou to přímo lázně. Protože hlavu můžu během rybaření vypnout. No dobře, úplně vypnout nejde, ale dát mi zapomenout na tisíc zbytných věcí, které mi jinak v hlavě straší, to moře dokáže.  

 
 
 



   Jsem jediná žena v partě chlapů. Předesílám, že nejsem žádná kuchařinka a příliš aktivně se ke sporáku neženu ani doma. Jenže když si rybu sami chytíte, očistíte a uděláte filety, tak si potom namažete  chleba paštikou z domova, nebo si uděláte čerstvý řízek? Dáte  rybí  hlavy napospas krabům, nebo z nich uděláte vývar a poctivou rybí polívku? Když vám na háčku přistane oliheň, pustíte ji zpátky, nebo ji uděláte na víně? Já volím řízky, vývar a víno!

Kuchyňka v rybářské chatě

   Jelikož se mi po norských výpravách stýská a doba cestování nepřeje, proberu  archiv a podělím se s vámi  o fotografie, rybářské příhody a také o pár originálních a osvědčených rybích receptů. 


Vesnička Sveggen


Komentáře

Oblíbené příspěvky